liker

mandag 5. mars 2012

Pasta..

..fant frem kokeboken min forleden
dag og fant ut at jeg ville lage hjemmelaget saus til pasta'n.
Det ble kjempegodt og det var jo like fort gjort
som å lage en fra en Toro pose.
Så neste gang skal jeg prøve meg på en annen saus.

Deler gjerne oppskriften med dere..
..vi brukte kylling og sukkererter til, også hadde vi
hvitløksbrød ved siden av.
Nam nam..kjempegodt!

Saus Mornay:

30 gr smør
6 vårløk
2 fedd hvitkløk, knust
1 ss mel
2,5 dl melk
250 gr creme fraiche
1 ss sitronsaft
30 gr persille, hakket

Smelt smør, tilsett vårløk og hvitløk og stek under
omrøring over svak varme i ca. 3 min.
Tilsett mel. Bland melk, creme fraicheog sitronsaft og
tilsett under konstant omrøring. Kok opp i ca. 3 minutt over middels
varme. Tilsett persille, pasta, laks/kylling/tunfisk og evt. grønsaker.
Smak til med salt og pepper.
Bon apetitt :)

♥ Hege ♥

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar