liker

mandag 20. juni 2011

Peanøttmuffins..

..det er lenge siden jeg var innom

på Xhibition..
men siden den gang så har jeg tenkt
å prøve meg på peanøttmuffinsen som jeg
smakte der..den var bare knallgod..
Nå har jeg funnet en oppskrift og her ser dere
resultatet..og vet dere..de smakte himmelsk :)


Og jeg deler gjerne oppskriften..

225 gram usaltet smør
225 gram sukker
225 gram hvetemel
1 1/2 ts bakepulver
4 egg
115 gram peanøttsmør
grovhakkede peanøtter til å ha oppå

Forvarm ovnen til 175 grader
Visp sammen smør, sukker, bakepulver, mel og egg til røren er glatt.
Rør inn peanøttsmøret til alt er godt blandet.
Fordel røren i formene med skje.
Stek muffinsene mellom 20 og 30 min alt etter om man lager
små (18) eller store (10) muffinser.
La de avkjøles..før de nytes :)


♥ Hege ♥






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar